top of page

Een eigen tekstbureau. Daar hoort een sterk logo bij!

Bijgewerkt op: 31 okt. 2018

Daar gaan we dan, eindelijk de knoop doorgehakt: ik ga een eigen tekstbureau beginnen. Heb er zin in! De bedrijfsnaam? Die had ik snel bedacht, dat is TEKSTR. geworden. Inclusief punt op het eind. En in hoofdletters. Net als dat bekende kledingmerk zeg maar. Het past bij me, is eigentijds en klinkt gewoon lekker hip. Mag ik zeggen dat 'het vakgebied tekstschrijven' in mijn ogen een ietwat saai en braaf imago heeft? Daar wil ik vanaf. Rebels? Zo zou je het kunnen noemen ja...


Bedrijfsnaam gekozen, nu de volgende stap: het logo. Wat vind ik mooi? Wat past bij me? Nog belangrijker, hoe kan het uitstralen wat ik doe zonder saai of stoffig over te komen? Gelukkig bestaat er tegenwoordig zoiets als Brandsupply, een platform waar vraag en aanbod op het gebied van huisstijl, logo's en bedrijfsnamen bij elkaar komen. Daar ga ik gebruik van maken...


Voor de lezers die niet weten wat Brandsupply inhoudt, het principe is simpel:

1. Je maakt een account aan.

2. Je geeft aan wat je wilt hebben (bedrijfsnaam, logo of complete huisstijl).

3. Je selecteert je gewenste budget met bijbehorende opties.

4. Je stelt een briefing (opdracht) op en maakt deze openbaar.

5. Je start de wedstrijd en wacht rustig af...

6. Je beoordeelt de ingezonden ontwerpen.

7. Je deadline voorbij? Dan kies je een winnaar.


Dagelijks ontvang ik nieuwe ontwerpen variërend van logo's tot complete concepten voor een kantoorpakket (visitekaartjes, pen, schrijfblok en ga zo maar door). Top!! Na 50 ontwerpen word ik wat onrustig. Hét logo zit er nog steeds niet bij en de wedstrijd loopt nog maar drie weken...


Dan opeens een nieuw ontwerp. Het oogt clean, fris en modern. Het pakt me meteen, wauw! Een kop van een vos - voor degene die dit nog niet weten; mijn naam is Jurry de Vos - met daarin een verwijzing naar de ouderwetse vulpen. In traditionele vossenkleuren! Dit is precies wat ik in gedachte had. De ontwerpwedstrijd loopt nog twee weken maar ik ben er eigenlijk al wel uit, "dit wordt 'um!". Ik laat het logo aan familie, vrienden en collega's zien en iedereen vind hem meteen te gek. "Die moet je kiezen!". Gehoorzaam als ik ben neem ik mijn beslissing, TEKSTR. is nu écht geboren! Special thanks gaan naar Marten van IDDSGN, het is nu al een legendarisch logo! :-)


36 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page